Plus500 alternatief: wat zijn de beste alternatieven?

Ben je op zoek naar een alternatief voor Plus500? Dan ben je op deze pagina aan het goede adres! Op deze pagina vind je direct een overzicht van alle goede alternatieven voor de broker Plus500.

Waarom overstappen naar een alternatief?

  • Aanbod: Plus500 is vooral een CFD broker, wanneer je niet actief wilt speculeren kan je beter een andere partij selecteren.
  • Beperkte mogelijkheden: Plus500 is gebruiksvriendelijk, maar biedt geen andere mogelijkheden aan zoals copy trading.
  • Ondersteuning: Plus500 heeft geen kantoor in Nederland en je kunt ze dan ook niet telefonisch bereiken.

Wat zijn alternatieven voor Plus500?

BrokerKostenAanmelden
Investeren in aandelen & ETF's. Verdien tot 8,7% aan rente over je storting + gratis demo.
Plus500 brokerSpeculeer actief op stijgende & dalende koersen. 82% van de retailbeleggers verliest geld met CFDs.
eToro logo aandelen€0 aan kosten per aandeel. Je kapitaal loopt risico. Andere kosten van toepassing.
DEGIRO-review-logoBeleg gratis in bekende ETF's & investeer goedkoop in aandelen
Scalable aandelen kopenVoor €2,99 per maand commissievrij beleggen
Vergelijken?Vergelijk direct de beste brokers & open een gratis demo!

eToro als alternatief voor Plus500

Plus500 biedt een erg specifiek product; wanneer je op zoek bent naar iets anders kan je terecht bij een alternatief als eToro. Je kunt bij eToro net zoals bij Plus500 handelen in CFD’s, maar hier ligt niet de nadruk op. Je kunt bij eToro namelijk ook aandelen en ETF’s kopen tegen lage tarieven.

Zelf ben ik een fan van de gebruiksvriendelijke software, die vergelijkbaar is met die van Plus500. Je kunt de mogelijkheden er bovendien uitproberen met een gratis demo waardoor je direct ontdekt of deze partij bij je past.

eToro alternatief

Freedom24 als alternatief voor Plus500

Wanneer je liever fysieke aandelen koopt, kan je kiezen voor het alternatief Freedom24. Bij Freedom24 kun je namelijk tegen aantrekkelijke tarieven meer dan een miljoen populaire effecten kopen.

Extra aantrekkelijk is de D-rekening die ze aanbieden: hiermee ontvang je tot ruim 8,8% rente over het geld dat je bij de broker stort. Sparen was nog nooit zo aantrekkelijk!

Freedom24 alternatief

DEGIRO als alternatief voor Plus500

Een andere partij die zich kan meten met Plus500 is DEGIRO. DEGIRO is een andere broker waar je tegen aantrekkelijke tarieven aandelen en ETF’s kunt kopen. Je kunt bij DEGIRO niet in CFD’s handelen, maar je kunt wel in bijvoorbeeld turbo’s en opties beleggen. Hierdoor kun je DEGIRO zowel voor speculatie als lange termijn investeringen gebruiken. Het is zelfs mogelijk om bij DEGIRO op marge te handelen; de broker leent je dan een deel van het geld met je aandelen als onderpand. Risicovol!

DEGIRO alternatief

Scalable Capital als alternatief voor Plus500

Ben je op zoek naar een echte prijsvechter? Dan kan Scalable Capital een aantrekkelijk alternatief zijn. Bij deze broker betaal je namelijk maximaal € 0,99 per transactie en je kunt dit reduceren tot € 0 door een abonnement af te sluiten voor slechts € 2,99 per maand. De broker biedt bovendien een duurder abonnement aan waarmee je 4% rente ontvangt tot een bedrag van €1.000.000.

Trade Republic als alternatief voor Plus500

Bij Trade Republic kun je zelfs zonder abonnement 4% rente ontvangen, maar wel tot een bedrag van €50.000. Trade Republic heeft echter een bank licentie, waardoor je dit vrijwel zonder risico kunt ontvangen. Ook is het mogelijk om bij Trade Republic voor €1 aandelen en ETF-transacties te openen. Al met al geen slecht alternatief voor Plus500!

Trade Republic alternatief

Hoe stap je over van Plus500 naar een andere broker?

  • Stap 1: verkoop je beleggingen bij Plus500.
  • Stap 2: neem het tegoed op naar je bankrekening.
  • Stap 3: stort het geld op je nieuwe broker rekening.
  • Stap 4: koop de aandelen op die je wilt overnemen.

Houd er rekening mee dat overstappen naar een andere broker vanaf Plus500 nooit gratis is. Je betaalt namelijk over iedere transactie opnieuw de aankoop- en verkoopkosten.

Bij Plus500 beleggen de meeste mensen in derivaten (CFD’s). Je kunt met CFD’s zowel speculeren op stijgende als dalende koersen, maar het is lastig om deze effecten zomaar over te zetten. Onderzoek daarom goed of het mogelijk is om de effecten die je bij Plus500 hebt zomaar om te zetten.

Auteur

Alex Mostert Avatar
Over Alex Mostert

Al toen ik 16 was kocht ik stiekem mijn eerste aandeel. Ondertussen beheer ik beleggen.info al meer dan 10 jaar en help ik mensen graag bij het bereiken van 'financiële vrijheid'. Na een studie bedrijfskunde en psychologie heb ik mij volledig toegelegd op ondernemen: de helft van de tijd in Nederland & de helft van de tijd in het buitenland. Lees hier meer over mij & maak kennis! Laat ook vooral een reactie achter onder het artikel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *